lördag 27 oktober 2012

Sovit på saken, tillägg om gårdagens BPH

Hm, känner nog ändå att det liksom saknades något på BPH?! Vore jag uppfödare så skulle jag faktisk hellre vilja ha ett MH-resultat och fortsätta göra MH istället för BPH. Synd tycker jag att man inte bara utökade MH´t istället med ett moment med underlag, och la in fler tillfällen med MH-beskrivningar så fler har möjlighet att gå ett MH med sin hund även om man inte har en bruksras... Då hade det varit lättare att sammanfoga de gamla och de nya beskrivningar i statistik mm.

Så, då var det sagt.

Vi jobbar vidare med "framför" här hemma och jag har bytt taktik. Man behöver ju inte uppfinna hjulet på nytt men ändå tänka till själv.

Så jag struntar helt i det här med att "leda/locka" med händer eller targetsticka utan har sågat mig en till targetplatta. Det går mycket bättre! Blir tydligare var positionen faktiskt är (mycket svårare att visa i luften). Dessutom blir det mer en dragning ner mot backen vilket är bra för Tim, som har lätt för att lätta från underlaget och börja hoppa.

Inga kommentarer: