söndag 14 oktober 2012

Rakt bak

Här är den korridor jag skapat hemma som används för att träna backa rakt bakåt med Tim. Hundböcker kan användas till mycket! På ena sidan står soffan och på andra sidan kontaktfältsbrädan med långsidan på "högkant".

Puzzel är sedan tidigare en hejare på att backa :-)

Apropå hundböcker så köpte jag precis en billig bok på tradera som jag sneglat på ett tag: "Lyckas på tävling".

Imorgon ser jag fram emot en ledig dag med mycket tid både till voffarna, sonen och hemmet.

Jag tänker en del på Ingemar Ingevik som gick bort i veckan. Han var en av våra grannar i området och såg  pigg och frisk ut in i det sista.

Alltid trevligt hälsandes när han cyklade förbi, eller när vi möttes på gatan då vi promenerade med våra hundar. Vila i frid!

Kära mannen då? Han är i Vancouver på Imagokonferens. Det var väl dyrt för oss båda att åka, och väl lång tid för mig att vara ifrån Puzzel och Tim. Idag har vi kunnat ha lite kontakt över fb. vilket kändes bra.

Ha en fin vecka!
Just ja, två "Skaffa hund?" informationsträffar har tillkommit. De hålls i mitten av december, här kan du läsa mer om dem.

Inga kommentarer: