lördag 10 december 2011

Leksaker och hundmässa

Det visade sig att en del av det jag ville köpa var billigare på mässan, och en del dyrare än internethandel. Kort och gott, väldigt nöjd med min förkoll på priser och över mina inköp.

De här blev både jag och voffarna nöjda med. Testat att de gick hem - och det blev röj på hög nivå precis som jag hoppats på!

240kr för alla 8:a tycker jag var ett bra pris!


Och ett skär till Tim för 515kr istället för 540kr + frakt.


















Nu kan jag köra övningarna fullt ut som jag lärt mig på Kickans kurs. (Bland annat lära voffarna att flytta fokus från en leksak till en annan som jag erbjuder - där börjar man träningen med två likadana leksaker). Och mer belöning att busa och träna med. I like!

Några gottisben följde också med hem, till Puzzel och Tims glädje :-)

Jag hade tänkt köpa en hurtta fleecetröja till Tim då jag förmodligen kommer klippa ned honom en del nu trots allt. Den var däremot nästan 200kr dyrare på mässan mot att beställa?! Och angående klippning. Jo, men det är ju bara att tänka till. Vad gör jag helst? Reda ut tovor och föna mm. i drygt 7timmar per vecka eller träna, busa och vara i skogen delar av den tiden... Hm. behöver jag säger att jag prioriterar det sistnämnda! Vi får se hur kort det blir på Tim. Jag kan alltid spara ut det sedan igen. Det blir också en del enklare att sköta senare när han slutar byta valp mot vuxenpäls. Även om en fullpälsad pudel ALLTID kommer att kräva sin kvinna.

Var också sugen på ett baggenbälte men det får jag önska mig från tomten. Det var ingen prisskillnad på det heller mot att beställa, förutom frakten då.

Jag kikade en liten stund på lydnad och fick bland annat se Niina Svartberg in action. Det var intressant att se hur hon använde sig av handtecken och signaler till sin hund. Och jag kikade en del på hur hon gjorde vändningarna i fotgåendet (hur hon själv satte sina fötter).

Nehej, nu busa en stund med Puzzel, och sedan stoppa pudel i badet. Sedan blir det skapande av pepparkakshus här hemma. Trevlig helg!

Inga kommentarer: