fredag 2 december 2011

Frisk + underlag

Nu är jag på benen igen och kan lägga mer energi och tid till utmaningen. Jag kommer fokusera en del på att få till ett bra sittande och liggande både vad gäller själva positioneringen, förlänga tiden, försvåra med störningar och kolla av så det verkligen är orden som förstås och inte något annat jag har för mig.

Det kommer jag kombinera med mer aktiva moment så jag inte skapar för mycket passivitet. Jag vill ha mycket aktivitet i en del moment och rejält med passivitet i andra moment. Så det känns bra att växla mellan aktiva och passiva moment när vi tränar. Pauserna är nog så viktiga!

För att ha ett tydligt kriterie för mig själv, så jag inte fastnar utan kommer vidare kommer jag börja med att ha ett tänkt delmål om att sitta/ligga kvar i 1min (ska börja använda tidtagaruret på mobilen).

Det börjar redan bli liiite svårt att komma på nya underlag (några till vet jag finns som jag kan använda). Så som Fanny skrev när jag startade utmaningen; att det kommer bli spännande att se vad jag hittar på i slutet av månaden, -jag instämmer! Det tycker jag med för jag har ingen aning om vad de sista underlagen kommer kunna bli för något.

2 kommentarer:

Fanny sa...

Du har ju hittat många underlag redan, bra jobbat! :)

Eva Marie sa...

Ja... det är inte helt lätt alla gånger. Visst måste även olika densitet(?) på samma underlag också räknas som olika: blött eller torrt gräs/grus/asfalt etc? Det blir ju ganska stor skillnad. Sedan lite snö på det.

Skall bli jätteroligt att se alla underlag när du är färdig! :)