söndag 24 februari 2013

Ser fram emot dagens träningspass

Igår när jag skulle köra ett kort slalompass med Tim så började han helt plötsligt få för sig att ingången var efter den andra pinnen istället för den första?!

Jag lät Tim testa ett tag men efter att felet började upprepa sig flera gånger i rad började jag känna mig smått frustrerad och tog en paus.

Sedan jag tänkt en stund och fått tillbaka den positiva energin valde jag att "börja om" igen med shaping och klickade då han nått fram mellan den den första och andra pinnen och efter några gånger gick det fint igen... Förstår faktiskt inte alls vad jag gjorde för skillnad när han började gå in efter andra pinnen.

Så jag ser verkligen fram emot att testa idag för att se vad som händer :-) Ska vi nu fastna igen så är det på sitt sätt bra att vi fastnar just nu så jag kan visa upp vad som händer när vi ska på sista kurstillfället för hinderinlärning imorgon.

Tror jag ska försöka filma också så jag kan fånga vad som händer när det går fel (om det nu upprepar sig igen)...

Ha en fin dag!
Nu ser jag fram emot att träffa pappis, blandis och pumi för rally alldeles strax....

Inga kommentarer: