torsdag 7 februari 2013

Sådär ja :-) klippning, nosduttande och rally

Schampo inhandlat. Tim badad, fönad och klippt. Det blev en kompromiss med kortklippt på rumpan och längre på ben, huvud och kropp. Skulle gå att fiffa till frippan betydligt mer men resterande tid ägnades åt annat istället.

Efter att blivit lite tveksam till om jag verkligen ville ha nosduttande vid kontaktfälten så hörde jag mig för hos fler som lärt in kontaktfält på flera olika sätt med olika hundar. Och nu känner jag mig klar med att jo, jag vill träna in nosduttande för kontaktfälten med Tim.

Tim duttar nu upp till tre duttar i rask takt ner i skålen. Jag har även börjat öva med post-it lappar utan någon skål över. (Då vi tidigare övat med nos/post-it lappar och skålar/tassar så valde jag att lägga en post-it lapp under skålen för att göra övningen tydligare för Tim).

Även Puzzel duttar med två till tre duttar ner i skålen nu.

Ikväll körde jag lite övningar på att kunna svänga runt koner också vilket gick superbra! Nu är det mer yta jag behöver (bara att gå ut eller ned i källaren). Ska se om jag kan filma lite endera dagen på det vi pysslar med.

Rally blandar jag också in lite kors och tvärs. Tim börjar bli mer uppmärsam på mina ord och vad jag säger istället för att snabbt testa och "alltid" gissa sig till vad som funkar. Tänk om drygt en månad så är han hela två år.

Tyvärr ingen fysträning för mig idag då kära mannen ligger hemma och är superförkyld och jo, jag har fått en liten släng av det jag med. Så här långt inte så farligt för min del :-)

Ikväll tänker jag kika på teve klockan nio då svt1 sänder ett program med Caroline Klüft där hon ser tillbaka på sin idrottsliga karriär.

Trevlig kväll!


1 kommentar:

EM sa...

Blir alltid så glad av dina kommentarer :) kram på er!