måndag 4 februari 2013

Agility med fokus på hinderinlärning

Varit ute och sprungit med bästisarna idag. Riktigt skönt!

Och ikväll var jag och Tim på agilitykurs för Kickan med fokus på hinderinlärning.

Läxa till nästa gång:
Nosdutt i skål, att runda föremål från ett avstånd om 2meter, + om jag får möjlighet, att träna på tunnelingångar från olika avstånd och bägge sidor (osynliga tunnelingångar). Och om möjligt slalom. Önska mig slalombågar att träna med...

Tim var superduktig och sprang gladeligen runt en konpinne under lektionen, sprang genom tunneln med kommando en bra bit ifrån osynlig öppning... och kämpade på riktigt bra med slalomet när jag shapade 4pinnars.

Jätteskönt och en riktig bonus för mig var att vi bara är fyra deltagare på kursen. Det är en rätt liten lokal och begränsat utrymme men nu kändes den helt okej.

Nu kallar sängen. Imorgon blir det gissningsvis nedklippning för Tim?! Tja, får sova på saken. Behöver åka till djuraffären och inhandla schampo till att börja med... Sedan behöver jag tyvärr inhandla medicin till fiskarna då vår riktigt gamla slöjstjärt (vet inte hur många år den är) fått "vita pricksjukan". Jag håller tummarna för att det går att rädda firren.

Inga kommentarer: