tisdag 16 april 2013

Så väl det stämde

Idag har jag hälsat på pudelvalparna hos Elizabeth på Anuradha´s pudlar igen. Vi gick igenom valptestet som jag hjälpt till med. Jag fick berätta om "resultatet" för varje valp och moment, samt hur jag upplevde valparna. Sedan berättade Elizabeth om hur hon upplever de olika valparna.

Det stämde mycket bättre överens än jag hade trott. Själv kommer Elizabeth behålla den tik som är allra mest energiskt och framåt.

Den lugnaste och minst föremålsintresserade valpen hamnar hos en äldre dam.

Nu önskar jag alla valparna stort lycka till i sina nya hem!

Det här är Milou, den vita killen i kullen. Söt va?
Milou.

Och vet ni... På väg hem från valparna gjorde jag en avstickare till djuraffären och köpte bästaste tuggbenen till Puzzel och Tim. Då "ramlade" jag på en sele till Tim jag ville testa (nej han brukar INTE gilla selar, har provat flera men ingen har suttit bra eller så har han inte gillat dem). Den här är superenkel och han reagerade nada nu när jag provade den ute på första rundan :-) Jag vill verkligen inte han ska ha halsband på sig när vi ska springa tillsammans.

På bilden nedan ser ni hur den ser ut. Superenkel, inget som ligger över ryggen (som på dragselarna) och inget som går mellan frambenen och inga dumma spännen som går för nära frambenen. Nu håller jag tummarna för att Tim ska fortsätta tycka om den!


Ha en fortsatt fin dag!
Nu ska jag testa selen en andra gång på en egen prommis med Tim, och ikväll blir det "tjejmiddag" med gamla arbetspolare. Det ser jag fram emot :-)

Inga kommentarer: