söndag 2 september 2012

Valpkurs, och ja hur gick det då?

Jo, jag är nöjd med tjejmilens resultat,

Totaltid på 10km blev: 1.05.34
Passertid vid 5km blev: 32.55

Nu blir det vila någon dag, och sedan laddar jag om med sikte på Premiärmilen i slutet av mars.

Rimlig måltid till dess? Hm. det får jag nog klura på i någon dag, vad som kan vara realistiskt.


Note to self,

Mycket bra:

  • Jag fokuserade på att hålla upp huvud/överkropp i backarna.
  • Jag höll mitt tempo jämnt under hela loppet.
  • Jag hade koll på banan i förväg så jag kunde välja det mjukare underlaget på rätt sida om djurgårdsbrunnskanalen.
  • Jag fokuserade på att slappna av i vaderna i varje steg när jag lyft fötterna (vaderna brukar få arbeta onödigt mycket).
  • Uppladdning med vila, sömn och rejäl tidig lunch var kanon.
  • Fötterna höll jättebra och jag kände mig fräsch efter loppet.
  • Världens bästa familia stod beredda med handduk, torr tröja och varm oboy i målgång :-)

Tänka på till nästa lopp:

  • Regnar det, imbehandla glasögonen i förväg (fick ta av dem flera gånger nu och springa utan/ta av torka, sätta på mig...).
  • Försök få någon som kan ta hand om överdragsplaggen så jag slipper springa med tröja/jacka knuten runt midjan.

Hundarna då?
Nu känner jag mig laddad och imorgon blir det träning med filmning :-)

Idag har jag haft två valpkurser med underbara valpar och entusiastiska ägare. Superkul! Kul med olika raser och individer. Idag blev första gången jag hade en boxer på kurs, supercharmig liksom de andra valparna.

Inga kommentarer: