söndag 22 april 2012

Efter en härlig kurshelg tar vi nu helg...

Ok. vädret kunde varit bättre men det var faktiskt helt ok. för mig!

Lördagen startades upp med morgonprommis och sedan nybörjarkurs i rallylydnad. Den här gången var fokus följsamhet och svängar. Hundarna fick lära sig att svänga ordentligt med rumpen :-)
Laminering av rallylydnadsskyltar.

En kvarts omladdning och sedan var det dags för sista gången för en av valpkurserna. Stort lycka till med era fina valpar!

Tim fick vara med som assistent på både rally och valpkursen. Han skötte sig helt ok. Han gnäller lite av förväntan när det blir "tråkigt" enligt honom (dvs. när jag är upptagen och står och kikar på när de andra jobbar) men det höll sig på en helt acceptabel nivå. Framförallt är jag väldigt nöjd med hur han kunde hjälpa mig att visa en del moment i rallylydnadsbanan. Bland annat skylten: sitt framför/vänster ingång/sitt.

Sedan snabbt hem för att gå en skön långprommis med Puzzel.

Lämnade sedan bägge voffarna hemma för att bege mig tillbaks för att ha en privatlektion för en supersöt dalmatinervalptik med sin familj.

Snabbt hem igen, ut med voffar, klä om och så middag hos vänner med min kära man. Vid det laget var jag både nöjd, trött, glad och frusen... Så kunde inte bli bättre än att bara få sätta sig ned och bli serverad, och umgås för att sedan åka hem och sova.

Idag har jag haft ytterligare en valpkurs med nosiga, studsiga, levnadsglada valpar och positiva ägare. Kan faktiskt inte vara bättre.

Nu tar vi "fredag och helg" :-)

Inga kommentarer: