torsdag 9 maj 2013

Terrier brasileiro på pudelklubbens utställning

Efter en springtur med Puzzel så tog jag med båda voffarna till Gubbängen för att kika på pudlar, och säga hej till Tims uppfödare.

Långhårig collie.
Det blev endast tre fjuttiga kort tagna och inte ett endaste på en pudel, då jag passade på att träna Puzzel och Tim lite grand.

Ett kort på en stor fin Collie, och så två på den än så länge i Sverige ovanliga hundrasen Terrier brasileiro. 

Blev glad då jag såg den då den fångat mitt intresse sedan tidigare och jag pratade en liten stund med ägaren. Puzzel fick hälsa på hunden som verkade väldigt trevlig.


Terrier brasileiro.

Söt och trevlig hund.

Jag träffade också på två av mina kursare. Stort grattis till Lena som genomfört sin första rallylydnadstävling i Eskilstuna med godkänt resultat!

Trötta bästisar på väg hem med tunnelbanan. Jo, jag vet - kvalitén på bilderna blir sämre med mobilen...
Nu blir det en stunds vila sedan är det kursavslutning för vardagslydnad fortsättning. Idag blir det mycket fokus på lek, lek och lekkontroll.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: