söndag 12 maj 2013

Ludd i öronen och ludd i hjärnan :-)

Ludd i Tims öron och ludd i mattes hjärna.

Men nu har det lugnat ner sig och vi är igång med egen träning. Superkul!

Löpningen för egen del går framåt istället för bakåt vilket är ett bra tecken. Jag har lyckats få loss tid och energi och börjat träna dogsen igen. Ikväll var det Puzzel som glänste i fotgående med både tempoväxling, sitt vid sidan vid halt och backande fotgående både rakt och i en böj.

Även Tim glänste genom att ha börjat backat RAKT bakåt. Nu är vi uppe i fyra kliv bakåt. Det ska vi öka något till innan jag lägger på kommando. Kul är det!

I slutet på veckan gissar jag på att både kameran och filmkameran åker fram lite nu och då, för det är snart dags för några dagars semester med tid till ledighet och bus och träning med egna voffarna. Bland annat ser jag fram emot att få köra agility!

Idag startade jag upp en ny valpkurs, och vilka lugna valpisar. Golden, blandis, engelsk bulldogg och en chihuahua. Jättetrevliga allihopa, ser fram emot nästa träff om två veckor.

Deltagarna i rallyträningsgruppen är så pass duktiga att jag petade in tre skyltar från fortsättningsklassen under dagens lektion. Fick höra skvaller om att en av "mina" elever klarat godkänt resultat igen på tävling i rallylydnad nybörjarklass. De kom tvåa av alla startande. Stort grattis, och bra jobbat!

Trevlig kväll!
Om en person (eller hund) du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. 
Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
/Nalle Puh

Inga kommentarer: