måndag 17 december 2012

Året som gått 2012

JANUARI månad:

Tog grönt kort via Svenska Draghundsportförbundet.

Började springa inomhus på löpband. Annars en lugn och återhämtande månad.





FEBRUARI månad:
Tränar lydnadsmoment med Tim. Min kondis fick sig ett rejält lyft.


MARS månad:

Tim fyllde 1år, oj, vad tiden går fort. Gick rallylydnadsinstruktörsutbildning vilket var superkul! Drar igång årets första kurser. Blandar, testar och känner mig för både inom rally, agility och lydnad.














APRIL månad:
Efter en lång och snöig vinter kom så äntligen våren. Hade en underbar vecka i skåne med ledighet och agilityträning på tomten.









MAJ månad:
Både jag och Tim gör debut på tävlingsbanorna.

Ville se och känna på hur en tävling går till och det var en bra början med härlig stämning ute vid Märsta.

Har fått en ordentlig fart på joggingturerna tillsammans med Puzzel.



JUNI månad:
Gick tävlingslydnadsinstruktörsutbildningen på Hundens hus för Lotta. Bästaste dagen på månaden var då sonen Magnus tog studenten.











JULI månad:
Härliga joggingturer i skåneland. Jag och Tim fixar vårt första godkända tävlingsresultat i rallylydnad.












AUGUSTI månad:
En kanonmånad på många sätt. I bättre form än på länge, Magnus har kommit in på högskola, Mats är frisk, jag och hundarna mår bra.

Hundkurserna är igång. Livet är kanon!






SEPTEMBER månad:


Puzzel fyller fyra år och jag blir moster! Och jo, jag tog mig runt tjejmilen på en helt okej tid i regn och vääldigt lerig terräng. Världens bästa Mats och Magnus mötte mig i målet med varm oboy och ombyteskläder.

OKTOBER månad: 
Gjort BPH med Tim och varit på en föreläsning om spårhundar. Bästa av allt! Mats är frisk!

NOVEMBER månad:
En förkyld och kylig månad med mycket regn och lera. Börjar träna i inomhushall och kör lite agilityträning med Tim. Fortsatt roliga kurser i både rallylydnad och med valpar.

DECEMBER månad:
En återhämtnings och uppladdningsmånad med mycket rensa i röran tema, därav denna något tidiga årssammanfattning. Långdragen förkylning som hindrat mig från löpning men kommit ut på fina promenader. Laddar batterierna.

Och hur stämmer mitt år med mina mål jag skrev i slutet av 2011?

Min största och viktigaste önskan: Vi har fått vara friska! Yippie :-) (sketna små förkylningar räknas inte i detta sammanhang).

Jag har varit ute och joggat med Puzzel, Tim har fått hänga med någon gång ibland. Gjorde inget MH med Tim men däremot BPH. Vi har lekt, busat, myst. Startat i min första tävling med hund ihop med Tim. Gått både rally och tävlingsinstruktörsutbildning mm. Tagit grönt kort. Grejade med råge mitt mål om 30 joggingturer under 2012 (försökte mig sedan på att dubbla men varit förkyld allt för länge). Det blev 49 joggingpass.

Kort och gott, vääldigt nöjd med året som gått så här långt. Nu blir det vila/återhämtning/uppladdning fram till nästa år förutom någon spännande privatlektion och den sedvanliga trappstädningen en gång i veckan + liite planering.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: