torsdag 22 november 2012

Ringrostigt men kul! Agilityfilm med Puzzel & Tim...

Jovisst, jag kunde inte lämna Puzzel hemma när jag såg hans längtan efter att få följa med...

Så det blev agility för bägge voffarna! Kände mig väldigt ringrostig och jag glömde bort både det ena och det andra... Men och ett stort men... Prio 1 var ju att ha kul och det hade vi! Så kul att det gav mersmak till att boka upp flera tider vid Norra Stockholms Hundcenter. Alla agilityhinder samlade på ett och samma ställe och en tillräckligt stor och inhägnad yta :-)

Idag var jag där tillsammans med Fanny som redan testat hallen. Det kändes bra då det inte var helt uppenbart för mig vart man skulle gå in, och det var trevligt med sällskap.

Nästa gång är tanken att vara där själv med Tim för att till delar kunna koncentrera oss på slalomet, och för att testa att ta oss dit själva med T-bana och bussar.

Här kommer filmen:

Det jag behöver lista ut till nästa gång är exakt hur jag vill ha starterna. Det jag vet nu är att jag vill ha Tim sittandes. För mig känns det naturligt att ropa "hopp" eller det namn jag nu har på det hindret som kommer först... Förstår däremot att de mer agilityerfarna inte brukar använda det utan ett separat startkommando som t.ex. "kör", och en del verkar bara köra med handtecken (av vad jag sett och hört i alla fall...). Jag har inte riktigt klurat ut varför och jag tror det är därför jag blir otydlig själv... i hur jag vill göra.

Hur har du valt att göra i starten innan första hindret och varför?

Och jo, jag vet. Att växla mellan höger/vänster sida och med mig i olika position i förhållande till hinderena behöver jag tänka på och jobba med.

Kul att jag har fler bokade träningstider att se fram emot!
Och förkylningen den är just nu som bortblåst...

1 kommentar:

Fanny sa...

Tack för att du lockade med oss på lite agility igen - det var på tiden! :-)