söndag 25 mars 2012

Nu tar vi "fredag"...

Puzzel spanar och Tim pausar i träning.
Efter en intensiv och rolig helg tar vi nu "fredag".

Har pysslat med små valpar på kurs, rallylydnad och så träning med Tim. Jo, Puzzel har också fått träna men han gillar mer att gassa i solen.

Idag tränade jag Tim i läggande under gång och fotgående, samt stadga i ligg/sitt. Jag har nu börjat att inte alltid ge godis/leksak som belöning utan varierar någon gång emellanåt med bus och kel som belöning.


Nyklippt Tim.
Det går framåt och det är bara att jobba vidare. Ibland "tjuvar" Tim och tänker och agerar innan jag gett nästa kommando. Så jag "lurar" honom mer och mer, eller snällare uttryckt - jobbar med stimuluskontroll. Det blir som en lek.

Tim är nyklippt men inte färdigklippt (om nu en pudel någonsin blir färdigklippt). Hade lite svårt att bestämma mig för pälsen vid nacken , öronen och uppe på huvudet. Så jag får sova på saken innan jag klipper vidare.

Jag känner att det börjar bli hög tid för mig att dra på mig solcremé när jag är ute så här mycket, och inhandla Maxosol. Solen tar rejält och jag ser för närvarande ut som en rosa gris i nyllet.

Väldans skönt väder är det, nu blir det mys med bästaste familia.

Inga kommentarer: