onsdag 8 februari 2012

Träning i Knivsta

Idag var vi och tränade lydnad i en "inomhushall" i Knivsta. Det var nyttigt och givande. Jag hade med mig både Puzzel och Tim. Vi åkte tunnelbana, hiss, gick i trappor, massor med folk och så åkte vi bil med Fanny.

Kanon att kunna åka med, och få testa på olika miljöer. Jag och Puzzel tyckte det var lite kallt och nja just denna hall känns väl långt att åka till för att få träna på en stor yta. Det skulle vara om man bokar hela hallen själv med hundträningsvänner vi känner, så det går att dela upp hallen bättre utan att bli "orolig" för andra ekipage.

Nu var det vi med Fanny/Toby + grand danois, mellanpudel, pomme, två whippettjejer, jack russel, schäfer och några till... Så tyvärr blev det inte riktigt läge för agility denna gång och liite rörigt.

Nöjd med att ha varit där och allra nöjdast och glad över hur Tim jobbade på med mig och gjorde några jättefina omgångar med moment 8 i LK1/hopp över hinder. Nu ska vi pausa det momentet minst i några dagar så det här braiga får sjunka in. Jag ska också ligga lite lågt med träning av ingångar en liten stund. Tim är jätteduktig på det momentet för tillfället och erbjuder det jätteofta :-) Dags att variera repertoaren med lite annat. Imorgon blir det en tur till djurgården. Puzzel var duktig på apporteringen idag och vi sprang tillsammans för att få upp motivationen, gjorde några snabba moment och lekte, annars ville han nog helst hem till soffan för värme och mys. Och så slängde han förståss några trånande blickar på whippettjejerna.

1 kommentar:

Fanny sa...

Jag kommer nog att åka dit på drop in igen, åtminstone om vintern blir långvarig. Men det vore jättekul om vi kunde få med nån eller några till och hyra hallen själva nån gång!