fredag 24 februari 2012

Hur många Mariasteg?

Är en meter? Och hur långt räknar jag på en minut?

Tja, ett Mariasteg är ungefär 80 centimeter. Jag räknar till 120 på en minut. Bra! Då kan jag ha bättre koll på avstånd och tider i träningen :-)

Det är lätt hänt att köra med samma avstånd och samma tider, även om tanken på variation finns i passet. Så därför har jag helt enkelt börjat räkna i steg och siffror när jag tränar med Tim. 

Det känns kul, då det också blir en lagom utmaning att försöka nå liite mer tid och lite längre avstånd för varje träningspass. Jag är noga med att lägga in även kortare avstånd och tid så det inte bara blir försvåringar hela tiden.

Haft en bra dag med träning i lokalen. Och vad jag kan se dröjer det innan den ska användas, så det kan bli fler pass där i kommande veckan. Satte också ned lite agilitygrejer så det blev spring också. Kul att nu kunna sätta Tim ned i starten med bibehållen stadga, gå därifrån och sedan bara ösa på med spring genom tunneln :-) Puzzel tycker också det är jättekul vilket smittar av sig på mig :-)

När jag tränar här hemma emellanåt är det braiga, att öppnar jag dörrarna till kök, sovrum och vardagsrum så har jag nu kontrollmätt att det blir hela 13 meters avstånd vi har att träna på. Tom. längre avstånd än i festlokalen :o)
<3 Gullunge Puzzel <3

<3 Gullunge Tim <3

Tänk i mars fyller Tim 1år, och Puzzel är redan över 3år.
Är så glad över mina två underbara hundar, och givetvis min fina familia <3 Trevlig helg alla!

1 kommentar:

Fanny sa...

Kul att ni också kört lite agilityhinder! Lydnad är ju kul men agility är ändå strået vassare, påmindes jag om idag! ;) Längtar till sommaren...