söndag 5 juni 2011

Godisbelöningar

Visst blir det så mycket enklare att träna sin hund om man hittar belöningar som han/hon tycker om att jobba för!

Vare sig det är: leksaker, kissfläckar, godis, hundkompisen, ägaren, att få bada i sjön... - ja listan kan göras lång.

Jag har i flera situationer haft anledning att söka efter riktigt bra belöningar. Här har jag samlat tipsen jag fått på just godisbelöningar. Har ni en "kräsen" vovve -passa på att testa om något av det på listan godkänns.

Tänk på att hundar kan vara allergiska precis som vi, så det kan vara en idé att inte pröva "allt på en gång"...

Och tänk på att bl. a. lök, choklad, russin, vindruvor, nötter är giftigt för din hund.

Ps. Har ni fler tips på just godisbelöningar, skriv gärna en kommentar så utökar jag listan ytterligare. Och har ni hört nya rön om vad som är giftigt för hunden att stoppa i sig får ni gärna kommentera det med ds.

Ahlgrens bilar
Anka
Banan
Blodpudding ("poppad" i mikro, eller torkad i ugn).
Cheeseballs (går att rulla iväg så det blir "jaktlek").
Fisk
Fiskbullar i buljong på burk (skölj av dem ordentligt och hacka sedan i småbitar, -torka i ugn så de inte smular) Tack för ytterligare tips Alexandra!
Gurka
Grishjärta
Gristunga
Gåslever
Kalkon
Kassler
Kattmat
Knäckebröd
Korv (ev. "poppad" i mikro)
Kyckling (gärna kokt)
Kycklingfilé (torkade från djuraffär som går att klippa i bitar).
Kycklinghjärta ("poppad" i mikro, eller kokt)
Köttbulle (tänk på att lök är giftigt för hundar)
Lax
Lever
Levergodisar
Leverpastej ("vanlig" eller i tub)
Mjukost
Mjukt köpehundgodis
Mjukost (valfri sort på tub, praktiskt utomhus på vintern)
Morötter
Ostbågar
Ost
Pannkaka
Popcorn (osaltade! Salt kan vara direkt farligt för hunden).
Söndagssteken
Valpfoder
Älgburgare

//

OBS! Jag tar inget ansvar för VAD ni stoppar i er hund.

LYCKA TILL MED TRÄNINGEN!!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Fiskbullar är det senaste vi kört med. Duva älskar fisk, men fiskblock "faller sönder" så lätt. Nu de senaste veckorna har jag köpt fiskbullar i buljong på burk, sköljt av dem ordentligt och sen hackat i småbitar som jag torkar i ugnen. Mycket populärt och smular inte någonting!