fredag 21 juni 2013

Värme och springa med hund + bilder

Börjar med en bild på den sötnöt som jag skrev om i det förra inlägget. Jo, en suddig bild tagen med mobilen men men...
Ge mig :-) Mer korv!!


Tips! När jag springer med Puzzel och det är varmt ute så har jag "alltid" (nu senast var nog första gången jag glömde :-(  med mig en blomsterpruta i ena handen. Funkar jättebra :-) Svalka för kroppen och fukt på tungan både för vovve och mig. Speciellt vinthundar och hundar med djup bröstkorg har större risk att drabbas av magomvridning. För Puzzel innebär det, ingen mat och inte dricka i stora mängder mindre än två timmar före och två timmar efter aktivitet som t.ex. löpning.



Här är Puzzel vid den "gröna mattan" som prinsessan Madeleine och Chris O´ Neill promenerade på.


Och härifrån gick deras båt. Puzzel <3 och Tim <3 spanar.
Idag så här på midsommarafton har vi ätit gott, pysslat med materialvård (konerna och rallyskyltarna har rengjorts, och är färdiga inför nästa kursstart den 24:e), njutit av lugnet på gatorna och ikväll blir det film.

Fortsatt trevlig midsommar!

Inga kommentarer: