söndag 1 januari 2012

Årets första dag i lugn & ro + bra träning och belöningstänk




Idag har vi myst och varit hemma. Två korta träningspass var med Puzzel och Tim. Kom på mig själv med att jag blivit slarvig med belöningarna. Ska komma ihåg att ha godisbelöningen kvar i fickan tills efter jag har klickat! (Tja förutom när jag jobbar med omvänt lockande, men det är en annan sak). Annars blir det lätt som en muta och svårare att minska ned på det senare. Ska vi tävla något framöver så behöver ju hundarna kunna koncentrera sig och göra flera moment på raken utan att få godis under tiden.

Vi fortsatte träna på sitt/ligg och bakdelskontroll. Nu börjar det även funka med sitt från ligg men det finns mycket kvar att träna på. Både tid, avstånd, när jag befinner mig i olika positioner, med fler störningar. Känner mig nöjd med dagens pass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint ljus :)
Kram Sofia

Maria sa...

Japp ;-) Det har blivit mitt favvoljus till frukost och bad.
Kram!