onsdag 2 februari 2011

Burlekar

Nu har jag äntligen fått hem en ny och hel kanvasbur till Puzzel som är lite mindre än den gamla. (Som jag ska orka bära med mig när vi är på utflykter).

Så idag började vi med burlekar. Jag har bland annat tagit intryck av Susan Garrett´s text och filmer om burlekar: http://www.clickerdogs.com/susangarrett.htm

Finaste Puzzel i sin nya tygkoj.


















Här kan ni se en film från min första burleksträning med Puzzel:
http://www.youtube.com/watch?v=QxFu-ROAdEc&feature=feedu

Imorgon förmiddag ser jag fram emot en långtur i plusgrader. Idag hittade vi ett soligt hörn på en brygga vid vattnet. Det närmar sig vår.

På fredag, lördag och söndag är det utbildningsdagar med raskunskap - gissa om jag känner mig taggad!

Tror visst burleksträningen redan gett resultat åt det positiva hållet - Puzzel gick precis och la sig för att sova i sin nya tygkoj :-)

Idag har jag avslutat ytterligare en valpträning - tack för lånet av din fina vovve - och lycka till på Fredag! Hoppas vi ses framöver... - så jag får höra hur det går.

Inga kommentarer: