tisdag 14 december 2010

Cirkuskonst

Under hundinstruktörsutbildningen ska vi lära våra egna hundar en cirkuskonst. För mig och Puzzel gäller hopp genom mina armar...

Puzzel som hoppar genom mina armar


















Och igen fast med mina armar vid ena sidan istället



















Vi har lång tid kvar att öva på - så jag hoppas vi lyckas att jag flyttar upp armarna en bit till i luften innan det är dags att visa upp resultatet för läraren. Och så behöver vi träna mer med störningar runt omkring...

I veckan har jag varit med som observatör på en valpkurs vilket var både givande och roligt - jag hjälpte till och gick runt och visade övningarna när deltagarna jobbade praktiskt.

På torsdag så kommer shibavalpen jag tränar med här på hemmaplan för sin tredje timme. Hon är så duktig så jag kommer få planera ordentligt innan nästa tillälle, så jag kan försvåra övningarna tillräckligt mycket. Eventuellt kommer jag ta med Puzzel som hjälp - att agera störning för valpen.

I helgen är det hundutställning och jag ska dit både på lördag och söndag för att kika på hundar, köpa julklapp till Puzzel, träffa hundvänner och uppfödare...

Inga kommentarer: