måndag 16 juli 2012

Något ändrad taktik... :-) och så några bilder...

Både vad gäller min egen joggingträning och Tims träning har jag justerat träningsupplägget något.
Torpet!

För min del i joggingen har jag istället för att ha ett träningspass och så vila i två dagar kört två dagars träningspass och en dags vila. OCH istället för att köra enbart jogg så kör jag nu promenader och inbakad jogg. Så ett pass kan t.ex. se ut så här just nu: 1km. promenad, 2,5km jogg, 2,5km promenad. Allt för att komma upp i milen och fortsätta hålla mig frisk. Jag ser också till att käka frukost ett tag innan jag ger mig ut och så någon näring inom 20min efter träningspasset. Första veckan har gått helt ok. så jag fortsätter på denna linje.

Fina Tim i gröngräset på tomten.
Och så Tims träning då. Jo, jag har försvårat vissa delar lite för fort och utmanat Tim i att variera träningen rätt mycket med olika moment. Nu kommer jag fokusera mer på ett moment mer åt gången och inte "testa av" att han verkligen lyssnar. Jag har tidigare kört mycket så att jag blandat t.ex sitt och ligg rätt tidigt i träningen för att Tim verkligen ska lyssna på mitt kommando. Sagt sitt några gånger och så slängt in ett ligg mitt i allt ihopa för att checka av att han verkligen är med. Jag ska minska ned detta ett tag nu för att göra honom säkrare och stabilare på en sak i taget innan jag utmanar så mycket.
Bästis Puzzel som hittat en av favoritplatserna.
Idag blir det träning på stå från sitt och så starten i fotgående. Dvs. sitt vid vänster sida, kika på mig och startögonblicket till gående från sittandet.

Både Puzzel och Tim har tagit självständigt slalom på 8pinnar i alla fall minst en gång var. Så det tar sig och det är bara att jobba vidare så kommer det lyckas fler och fler gånger. Kul!

Och så lite spring...
Ha en bra dag! Vi har det väldigt skönt på semestern även om jag emellanåt saknar Magnus som är hemma själv hela sommaren för första gången. Han klarar det så här långt galant ;-)

1 kommentar:

Fanny sa...

Låter härligt med semester och full fokus på träning! Ha det så skönt!